Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy turbo trzeba chłodzić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy turbo trzeba chłodzić?

    Zamieszczone przez sew1981
    macherstudio, to guziki do grzania jakich szyb przy tej tylnej popielniczce? :roll:
    Słusznie zauważyłeś, to część nowej koncepcji, na którą składać będą się nw. elementy:


  • #2
    Czy turbo trzeba chłodzić?

    Pytanie jak temacie.
    Trochę poszukałem po forum ale jakoś nie znalazłem....
    Czy turbinę w 1.4 w O3 trzeba jakoś specjalnie chłodzić przed zgaszeniem silnika?
    Tzn nie wyłączać go od razu po zakończeniu jazdy tylko trzymać włączony silnika przez czas jakiś?


    Paweł

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez xcn12
      Czy turbinę w 1.4 w O3 trzeba jakoś specjalnie chłodzić przed zgaszeniem silnika?
      Tak jak w innych octaviankach z turbiną.
      Ogólne zasady: na zimnym spokojnie, na gorącym szczególnie po dynamicznej jeźdżie-studzenie.
      Zamieszczone przez xcn12
      Tzn nie wyłączać go od razu po zakończeniu jazdy tylko trzymać włączony silnika przez czas jakiś?
      Tak.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez endryu
        Zamieszczone przez xcn12
        Tzn nie wyłączać go od razu po zakończeniu jazdy tylko trzymać włączony silnika przez czas jakiś?
        Tak.
        Chłodzić to można po Pałowaniu a nie po jakieiś tam jeździe :lol: A jakieś 99% użytkowników Octavii nie ma pojęcia co to Pałowanie :szeroki_usmiech
        Pozdrawiam
        perfex

        Octavia HTP

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez perfex
          Chłodzić to można po Pałowaniu
          A jaka jest wtedy pokazywana temperatura na wyświetlaczu maxidot?

          Mój max z autostrady to 103 stopnie, ale to było jeszcze przed tym
          zanim pojawiły się temperatury 25+.

          I do ilu czekacie aż wam spadnie temperatura przed wyłączeniem silnika?
          Ja do tej pory aż zejdzie poniżej 90 stopni, ale przy ostatnich temperaturach powietrza
          czasami zatrzymuje się na 92-93 i nie chce schodzić.

          I od razu kolejne pytanie. Jakby podpiąć się pod interfejs OBDII to byłoby więcej
          informacji na temat temperatury np. z większej ilości czujników? Tylko jak kilka
          miesięcy temu szukałem interfejsu na bluetooth to z opisów wynikało, że nie
          będą współpracować z OIII (o ile pamiętam to chodziło o to, że ma nowy protokół
          wymiany danych). Czy coś się zmieniło w temacie i możecie polecić
          coś co będzie współpracować z dostępnymi aplikacjami na androida?

          Komentarz


          • #6
            Czy to aby nie przesada? Sam czekam zawsze zanim wyłączę, nawet po lataniu przez miasto nie wyłączam natychmiast. Ale nie ma mam maxidota i nie analizuję czy motor ma 100, czy 90C. Zajeżdżam pod dom, zanim otworzę bramę jedną, bramę drugą mija ładna chwila. Wjazd do garażu i szlus - turn off. Ale nie czekam 10 minut

            Komentarz


            • #7
              Po naprawdę ostrym "pałowaniu" - minuta wystarczy :szeroki_usmiech - turbo się szybko schładza. Ileś tam aut z turbo miałem i nie było problemu a nogi lekkiej nie mam :twisted:
              Pozdrawiam,

              Bomber
              __________________
              O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
              + "Lodówka" :-)

              Komentarz


              • #8
                Doadnie tak minuta i po sprawie. Ją rownkez bez względu czy jazda była dynamiczna czy spokojna to zawsze czekam ta minute - dwie
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                przedstawiam smerfetke

                Komentarz


                • #9
                  Instrukcja obsługi:
                  "Gdy silnik był przez dłuższy czas mocno obciążony, nie należy go wyłączać od razu
                  po zakończeniu jazdy, lecz pozostawić jeszcze na biegu jałowym przez mniej
                  więcej 1 minutę. Dzięki temu można uniknąć lokalnego wzrostu temperatury w
                  niektórych elementach wyłączonego silnika."
                  Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                  Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja tam czekam, żeby spadła poniżej STÓWY temperatura oleju i gaszę. PRzy normalnej jeździe to 1-2minuty.
                    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                    Komentarz


                    • #11
                      a ja przy próbie potrzymania na jałowym biegu ciągle zapominam o tym start-stop i sam mi się wyłącza.
                      Czy jeśli faktycznie byłaby potrzeba schłodzenia turbiny, to system SS jest taki mądry, że nie wyłączy silnika?

                      Jak wyjechałem z salonu, to osiągnąłem w drodze do domu temp. 111 st. czy to normalne?
                      Teraz (przy upałach) dochodzi do 100-110st.
                      Cały czas delikatna jazda z uwagi na docieranie, po mieście.
                      O3 1,8 TSI

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez brodacz
                        Jak wyjechałem z salonu, to osiągnąłem w drodze do domu temp. 111 st. czy to normalne?
                        Teraz (przy upałach) dochodzi do 100-110st.
                        Cały czas delikatna jazda z uwagi na docieranie, po mieście.
                        w 1.8 to normalna temperatura, 1.2 i 1.4 osiagaja troche nizsze.

                        Co do chlodzenia turbiny, a wlasciwie to wytracenia predkosci wirnika, to przy normalnej jezdzie nie ma czego 'studzic', jezeli tuz przed zgaszeniem nie kreciles go do wysokich obrotow, to mozesz spokojnie po zaparkowaniu i odpieciu pasow zgasic silnik.
                        Ale juz po jezdzie autostradowej, czy tez ostrym palowaniu po miescie, trzeba chwile odczekac, ja np. jak sie zatrzymuje na fajke na autostradzie to nie gasze wogole silnika (tylko ze raczej wolno nie jezdze )
                        Black magic

                        Komentarz


                        • #13
                          Ostatnio czytałem w Motorze, że równiez wolnossaki należy chłodzić po dłuższym obciążeniu a nie tylko turbo, więc dla każdego silnika zdrowsze będzie chwilowe odczekanie do zgaszenia.
                          SIMPLY CLEVER
                          Wiesz co dobre :-)

                          Moja Maszyna
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez brodacz
                            a ja przy próbie potrzymania na jałowym biegu ciągle zapominam o tym start-stop i sam mi się wyłącza.
                            Czy jeśli faktycznie byłaby potrzeba schłodzenia turbiny, to system SS jest taki mądry, że nie wyłączy silnika?
                            Jeździłem ostatnio Focusem z dieslem z systemem SS, i jak nie był bardzo butowany to SS działał za każdym razem, a np. przy czekaniu na bramkach po przejechaniu autostrady nie działał w ogóle, dopiero później po spokojniejszej jeździe.
                            Moja Balbina

                            Komentarz


                            • #15
                              Odkopię trochę temat turbo w O3

                              Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?

                              Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"

                              Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P

                              Komentarz


                              • #16
                                Kris86, jezdzij w pelnym zakresie obrotow, to nie bedziesz sie musial przejmowac
                                Black magic

                                Komentarz


                                • #17
                                  Każde turbo lubi i powinno czasem pogwizdać. Co nie znaczy, że trzeba non stop w podłogę.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Kris86
                                    Odkopię trochę temat turbo w O3

                                    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?

                                    Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"

                                    Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P
                                    ztcw to w benzyniakach jest stała geometria, zmienna jest w dieslach
                                    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Kris86
                                      Odkopię trochę temat turbo w O3

                                      Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakiego rodzaju turbosprężarka jest w nowych TSI montowanych w Octavii. Czy jest to turbo ze zmienną geometrią czy też bez zmiennej geometrii? Może ktoś wie?

                                      Pytam, bo ostatnio przeczytałem, że te ze zmienną geometrią nie lubią jazdy z niskimi (pytanie jakie to są niskie) obrotami. Ta bez zmiennej geometrii podobno "nie ma nic przeciwko"

                                      Jeżeli jest ze zmienną to trzeba będzie przynajmniej raz w tygodniu przedmuchać samochód po ekspresówce odwiedzając rodzinkę żeby przeczyścić turbo :P
                                      Jak wspomniał bob_best w benzynach powszechnie stosowane jest turbo ze stałą geometrią. Wynika to z wyższej temperatury spalin niż ta, która jest w dieslach. Owszem można zastosować do silnika benzynowego turbinę ze zmienną geometrią, ale wymaga to zastosowania materiałów o odpowiednich parametrach, a o takie materiały ciężko. Chyba jako jeden z nielicznych producentów Porsche użyło zmiennej geometrii w 911 turbo, ale oni tam korzystali z jakichś technologii lotniczych. Również o ile się nie mylę Mercedes użył zmiennej geometrii w S klasie AMG. Poza tym na pewno Garret ma coś w swojej ofercie, ale takie turbo nie są powszechnie spotykane i jak na razie ich się nie spotka w budżetowych konstrukcjach VAG.
                                      Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                      Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dzięki wszystkim za odpowiedź

                                        Na forum Leona piszą jednak (i są tego pewni), że w tych nowych TSI (wszystkich) jest turbo ze zmienną geometrią:

                                        LeonClub • Zobacz wątek - Roznice miedzy 1.4 122 a 140

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X